MITEN
VOIMME
AUTTAA?


riku

Käyttöohjeet

Pikaohjeet asennus ja käyttö: PC (fin) Mac (fin)


Asennus ja käyttöönotto

Ohjelman käyttäminen

Tietojen palauttaminen

Poikkeustilanteet


Usein kysyttyä

Vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin Nexetic Shieldistä.

Jos lataan nyt samantien Shield-ohjelman, alkaako varmennus samantien toimimaan?

Kyllä. Heti kun olet tilannut Shieldin verkkokaupastamme, saat sähköpostiisi ohjelman asennuslinkin ja pääset asentamaan Shieldin koneelleesi, jolloin varmennus alkaa toimimaan automaattisesti.

Miten Shield eroaa maksuttomista pilvitallennuspalveluista, kuten Google Drivesta tai Dropboxista?

Shield on niitä helppokäyttöisempi ja turvallisempi tietokoneiden tietojen varmentamisessa. Shield on tehty ja suunniteltu vain varmentamista varten, se ei ole tiedostojen jakopalvelu.

Shield on 100% suomalainen ratkaisu, myös kaikki tiedot säilytetään suomalaisilla palvelimilla. Lisäksi Shiled Unlimitedissä on rajaton tallennustila.

Yrityksessämme on sekä kannettavia sekä pöytäkoneita, joissa on joko mac ja pc-käyttöjärjestelmä. Toimiiko Shield näissä kaikissa?

Kyllä. Shield toimii sekä PC että Mac-tietokoneissa.

Jos tilaan yrityksemme 7 työntekijän tietokoneelle Shield-varmennuspalvelun, miten he saavat palvelun käyttöönsä?

Lyhyesti: helposti!

Kun teet tuotteen tilauksen web-kaupassamme, täytät tilausvaiheessa niiden henkilöiden sähköpostiosoitteet (max 10 kpl), joille Shield-varmennuspalvelun haluat käyttöön. Web-kauppa lähettää heille välittömästi Shield-latauslinkin, yksilölliset salasanat ja käyttöohjeet.

Jos tilaat Shieldin yli 10 henkilölle/tietokoneelle web-kaupassamme, niin asiakaspalvelijamme ottaa sinun välittömästi yhteyttä, palvelee sinua henkilökohtaisesti ja tekee teille räätälöidyn tarjouksen.

Kuinka kauan tietokoneeni ensimmäinen varmistus kestää?

Kun otat Shieldin ensikertaa käyttöösi, varmentaa ohjelma silloin kaikki tietokoneesi työtiedostot ns. pilveen. Ensinmäinen varmistus kestää siksi muutamista tunneista jopa 1-3 vuorokauteen asti.

Tämän jälkeen Shield varmentaa vain muuttuneet tietokoneesi tiedot. Tämä toimii tietokoneesi taustalla, etkä käytännössä edes huomaa Shieldin toimintaa.

Ensimmäisen varmennuksen kesto riippuu pääasiassa kahdesta tekijästä; kuinka nopea koneesi Internet-yhteys on ja paljonko varmistettavia tiedostoja koneellasi sijaitsee.

Sinun ei kuitenkaan tarvitse huolehtia varmennuksesta, se toimii 100% automaattisesti koneesi ”taustalla” aina kun koneesi on yhteydessä Internetiin. Eli jos esimerkiksi koneesi nettiyhteys katkeaa kesken varmennuksen, ei se haittaa, sillä ohjelma jatkaa automaattisesti varmennusta, kun se on taas seuraavan kerran yhteydessä nettiin.

Vinkki: Jätä tietokoneesi yöksi päälle, kun teet ensimmäistä varmennusta. Shield jää silloin tekemään varmennusta myös yön ajaksi.

Hidastuuko tietokoneeni, kun siinä on Shield-varmennusohjelma?

Shield-ohjelma tarvitsee käyttöönsä niin vähän tietokoneen resursseja, että se ei hidasta lainkaan konettasi.

Tarvitseeko Shield toimiakseen Internet-yhteyden

Kyllä.

Sinun ei kuitenkaan tarvitse huolehtia asiasta. Shield toimii 100% automaattisesti koneesi ”taustalla”. Eli jos esimerkiksi koneesi nettiyhteys katkeaa kesken varmennuksen, ei se haittaa, sillä ohjelma jatkaa automaattisesti varmennusta, kun se on taas seuraavan kerran yhteydessä nettiin.

Mitä jos teen tietokoneella dokumentteja offline-tilassa (ilman Internet-yhteyttä), miten ne varmennetaan?

Kun työskentelet tietokoneellasi ilman Internet-yhteyttä, varmentaa Shield nämä työstämäsi eli muuttuneet tiedostot automaattisesti ”pilveen”, kun tietokoneesi on seuraavan kerran yhteydessä Internetiin.

Miten Shield-varmennuspalvelun laskutus tapahtuu?

Palvelu maksetaan laskulla, joka lähetätään sinulle aina 3 (kolmen) kuukauden jaksoissa. Ensimmäinen lasku lähetetään sinulle noin 2 viikon kuluttua tilauksestasi.

Mikä on palvelun irtisanomisaika?

Shield-palvelun irtisanomisaika on kolme kuukautta (90 päivää).

Ja jos et ole 100% tyytyväinen Shieldiin ensimmäisen kolme kuukauden aikana, saat silloin rahasi takaisin ilman kuluja.

Miten käy yrityksemme varmennetuille tiedostoille, jos lopetamme Shieldin käytön?

Sopimuksen loputtua tuhoamme kaikki asiakkaan varmennuspalvelimelle tallennetut tiedostot.  Tämän jälkeen emme säilytä asiakkaan varmuuskopioituja tiedostoja missään muodossa.

Varmuuskopioi tietokoneesi

Nexetic Shield 10e/kk/tietokone (alv. 0%).

Yhteystiedot


Nexetic Oy
Valkjärventie 7B, 02130 Espoo

010 2818130
sales@nexetic.com

Yhteyshenkilöt


Tommi Tanttu, toimitusjohtaja
Henry Liukko-Sipi, myyntijohtaja


Sähköpostiosoitteet ovat muotoa
etunimi.sukunimi (at) nexetic.com

Lähetä viesti


Varmuuskopiointi | Tietokoneen varmuuskopiointi | Varmuuskopiointiohjelma | Tiedostojen palautus | Mac-varmuuskopiointi | Apple-varmuuskopiointi